Roots og Audienceproject: Del 3 af 4

 

Gennem vores samarbejde med AudienceProject kan du tage skridtet fra indsigtsbaseret rådgivning til indsigtsbaseret eksekvering, og skabe mere effektive digitale kampagner for dine kunder med Roots segmenter. Og det er vel at mærke med brandet og kategorien som udgangspunkt.

 

I juni 2019 blev Roots lanceret til det danske mediemarked. Men hvad er Roots egentlig, og hvilken værdi tilfører Roots til netop din dagligdag? Men måske vigtigst af alt: hvordan Roots bidrager til dine kunders succes med aktivering af Roots segmenter.

 

Fra indsigt til formidling. Og nu også eksekvering

Det seneste år har AudienceProject og Roots i samarbejde foretaget en omfattende digital dataindsamling for at afdække danskernes forbrug og holdninger til mere end 1.200 brands i mere end 100 produktkategorier.

Roots Index blev skabt for at hjælpe medievirksomheder og bureauer med strategisk rådgivning af kunder baseret på indsigter omkring deres brands og hvordan de klarer sig i forhold til deres konkurrenter i forskellige segmenter for derved at kunne identificere kundens forretnings muligheder og særligt værdifulde målgrupper. 

Det næste naturlige skridt var at gøre indsigterne eksekvérbare. 

Derfor kan du nu nemt bygge targetérbare segmenter til aktivering på dine onlinekampagner med direkte udgangspunkt i din kundes udfordringer og muligheder, baseret på data fra Roots. Det er muligt på grund af AudienceProjects unikke kombination af survey data og aktive cookies. 

 

Targeting baseret på holdninger til brands og kategorier frem for demografi 

Målgruppesegmentering tager ofte udgangspunkt i socio demografiske variable som køn, alder og indkomstniveauer som indikation på målgruppens præferencer i forhold til produkter, produktkategorier eller brands. 

Med Roots Data kan du basere dine segmenter på det faktiske kendskab og de faktiske holdninger til den relevante produktkategori samt til dit eller konkurrerende produkter og brands. 

Dermed kan du effektivisere din kundes medieindkøb og eksempelvis målrette dine kampagnebudskaber forskelligt mod dem i din målgruppe, der ikke kender brandet, og dem der kender brandet allerede, men foretrækker et andet.

Du kan også bygge segmenter med det formål at bakke virksomheds strategiske beslutninger op med en matchende målgruppe. Har du eksempelvis identificeret et hul i markedet, eller et behov for at ændre holdningen til din kundes produkt hos en bestemt målgruppe, kan du bygge et segment baseret på det.

Når du i Roots Index har identificeret den relevante målgruppe for din kunde, vil du med AudienceProjects egenudviklede prediction engine kunne bygge segmentet blot ved at vælge hvem du ønsker at inkludere, og hvem du vil ekskludere. Du kan desuden tilpasse størrelsen på segmentet til dit konkrete behov for rækkevidde og præcision. 

Segmenterne kan derefter aktiveres i din foretrukne platform på kampagner, og de første kampagner viser os en markant højere succesrate på udvalgte annoncørers kampagne KPI´er.

 

Det sidste sommerindlæg:

Kommer til at omhandle en ekstra dimension i rådgivningen: brancheanalyser. Men for nu vil vi gerne bede dig om at tage stilling til, hvorvidt du reelt tager udgangspunkt i dine kunders udfordringer? Og hvis du ikke gør – muligvis fordi det er for omstændelig og tidskrævende at fremskaffe informationerne – om du har mod på at logge ind på en demoversion af Roots. Vi kan næsten garantere dig, at du ikke vil blive skuffet. 

De bedste hilsner, Roots Teamet.